December, 2022

This is a repeating event

Zon04Dec09:0013:00Militair Pistool, interne wedstrijd25 meter baan09:00 - 13:00 25 meter baan

Event Details

Voor onze leden die een verlof hebben wordt er 1x per maand een Militair Pistool wedstrijd georganiseerd.

Dit wordt op de 25m baan gehouden, op 3 kaarten.
4 schutters per keer kunnen dan op een veilige manier schieten.

Deelname is 5 euro en uiteraard geld dit als een schietbeurt voor je stempelboekje. Dit is dan op voorinschrijving. Er kunnen maximaal 20 schutters per wedstrijd deelnemen. Wij houden een jaarcompetitie waarbij de 5 beste resultaten je positie bepalen.

Meer informatie/aanmelding via mail: MP_hetFort@outlook.com

De discipline “Militair Pistool” kan worden verschoten met elk wapen dat op dit moment ergens ter wereld als standaardpistool (of revolver) aan een krijgsmacht of politiemacht wordt verstrekt. De discipline houdt in dat men, in een vastgelegd patroon, 4 (tellende) series van 6 kogels verschiet op verschillende afstanden en binnen een verschillend tijdslimiet. Borden met schijven hangen vast op de 25 meter lijn.

• Als 1e, 6 proefschoten op 25 m. binnen 3 minuten (deze serie telt niet mee). (Vanuit de stand)
  • 1e wedstrijdserie, 6 schoten staand op 25m. binnen 3 minuten, 6 schoten op 1 kaart. (Vanuit de stand)
  • 2e wedstrijdserie, 6 schoten staand op 20m. binnen 15 seconden, 6 schoten op 1 kaart. (Verplaatsen naar de 20 meter)
  • 3e wedstrijdserie, 6 schoten knielend op 20m. binnen 12 seconden, 3 schoten per kaart. (Verplaatsen naar de 20 meter)
  • 4e  wedstrijdserie, 6 schoten staand op 15m. binnen 9 seconden, 2 schoten per kaart. (Verplaatsen naar de 15 meter)

De maximale score op “Militair Pistool” is dan ook 240 punten

Op onze wedstrijddag worden er 1 serie geschoten (totaal dus maximaal 240 punten).

(Zondag) 09:00 - 13:00

25 meter baan